логотип STEM

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics).

Що за STEM?

Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.і. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками.

Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.

STEM-освіта має деякі особливості:

1. Максимальна візуалізація процесів та явищ, які вивчаються в природничих науках.


Для цього в більшості кабінетів використовуються телевізори з діагоналлю 24 дюйми. Такий екран явно замалий для класу, в якому сидять 30 учнів. Але 2 кабінети обладнані ціфровими проекторами, 1 smart-телевізором з діагоналлю 50 дюймів, 1 працюючою інтерактивною дошкою.
/Files/images/STEM/урок_стем.jpg
2. Вчитель не є центральною фігурою навчального процесу.

Головним є досвід учня, що набувається шляхом здійснення помилок та їх виправлення впродовж виконання конкретних практичних проектів. Виникає природнє питання із чого робити (витратні матеріали) та чим робити (інструменти, обладнання). Наразі розмови про 3D принтери, фрезерувальні-токарні станки з ЧПУ, гнучкі навчальні керуючі комп'ютери, пульти дистанційного керування виконавчими механізмами, самі механізми робототехніки... закінчуються зразу після усвідомлення факту, скільки це коштує. Таке під силу спонсорам-роботодавцям, які готові вкладати кошти в своїх майбутніх працівників, здатних вирішувати наукоємні та високотехнологічні задачі виробництва або надання послуг. Але наразі усвідомлення такої необхідності зупинилося на рівні: "Безробітних повно, а найняти нікого!"


Ми знаходимось на початку довгого і вартісного шляху до високотехнологічного, науковонаповненого суспільства постіндустріальної (інформаційної) епохи. Але воно того варте. Повірте, шановні, іншого шляху в нас просто немає. Хіба що залишитись на задвірках третього світу.


Автор: учитель КЗ "НВО" Бойко О.В.

Кiлькiсть переглядiв: 17